Αφιερωμένο στους εφήβους και κυρίως στα κορίτσια

FRUITSΚΟΠΕΛΕΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

Έρχεται κάποια στιγμή που τα νεαρά κορίτσια καλούνται να αλλάξουν τη ζωή τους, βαδίζοντας
έτσι προς την ενηλικίωση. Η περίοδος αυτή είναι πολύ δύσκολη καθώς το σώμα αλλάζει και οι
ορμόνες της γυναίκας επηρεάζουν όχι μόνο τη σωματική, αλλά και την πνευματική υγεία. Η
αλλαγή αυτή ονομάζεται εφηβεία. Η περίοδος αυτή στη ζωή μιας γυναίκας ξεκινάει στην ηλικία
των 7 ετών και ολοκληρώνεται στην ηλικία των 17-18 ετών.

Τα μικρά κορίτσια που θα μπουν στην εφηβεία θα παρατηρήσουν αύξηση του βάρους τους. Παρ’
όλα αυτά οι νεαρές αυτές γυναίκες τρομάζοντας από αυτή την ξαφνική αλλαγή του βάρους τους
προσπαθούν με κάθε τρόπο (σωστό ή λάθος) να απαλλαγούν από αυτά τα παραπάνω κιλά. Είναι
λοιπόν απαραίτητο, οι έφηβες να προσλαμβάνουν την κατάλληλη ποσότητα ενέργειας καθημερινά
αλλά και να εκπαιδευτούν σε σχέση με την ποιότητα των τροφών που θα πρέπει να καταναλώνουν
χωρίς να κάνουν υπερβολές.

Τα στατιστικά δεδομένα σχετικά με τη διατροφή των εφήβων είναι
απογοητευτικά μιας και παρατηρούνται αυξημένα ποσοστά διατροφικών ανωμαλιών, όπως η
υπερφαγία (που οδηγεί μακροπρόθεσμα στην παχυσαρκία), η ανορεξία και η βουλιμία. Οι
κοινωνικές πιέσεις που ασκούνται για την απόκτηση ‘λεπτού και καλλίγραμμου σώματος’
αναγκάζουν αρκετά κορίτσια να καταφύγουν στην ασιτία αλλά και την χρήση εμετικών,
καθαρτικών και της υπερεντατικής άσκησης προκειμένου να διατηρήσουν ένα βάρος κάτω του
φυσιολογικού.

Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Στατιστικής Υγείας της Μ. Βρετανίας, ένα στα 10
κορίτσια ηλικίας 12-18 ετών πάσχουν από νευρική ανορεξία που μακροπρόθεσμα σχετίζεται με
νεφρική ανεπάρκεια, οστεοπόρωση, φθορά των δοντιών από την πρόκληση εμετού αλλά και
καρδιαγγειακών νοσημάτων (όπως οι αρρυθμίες). Το κορίτσι για να χάσει κάποια κιλά τα οποία
θεωρεί παραπανίσια καταφεύγει σε διάφορες εξαντλητικές δίαιτες και έχει την ψευδαίσθηση ότι
αυτές θα του επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η επιδίωξη αυτή όμως συνεχίζεται ακόμα και
όταν η μείωση του βάρους είναι ιδιαίτερα εμφανής. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας του γεγονότος ότι το
άτομο δεν μένει ποτέ ευχαριστημένο από το αποτέλεσμα.imagesCARVNEUS

Το άτομο διακατέχεται από έντονο φόβο για το πάχος του, το οποίο εκφράζεται δια μέσω συνεχούς
ενασχόλησης με το φαγητό, αποφεύγοντας το ίδιο να φάει. Επίσης παρουσιάζει εμμονή με την
καταμέτρηση των θερμίδων. Για τη μείωση του σωματικού του βάρους συχνά καταφεύγει σε
εξαντλητική σωματική άσκηση ώστε να καταναλώσει τις τυχόν θερμίδες που μπορεί να έχει
προσλάβει. Οι διαταραχές της διατροφής επίσης μπορεί να αποτελούν και καταθλιπτικό ισοδύναμο.
Σε πολλές κοπές στην εφηβεία έχουν παρατηρηθεί ακόμα και απόπειρες αυτοκτονίας.

Οι βασικές συστάσεις της Ένωσης Ελλήνων Διαιτολόγων για την ηλικία αυτή είναι :1. Να μην παραλείπονται κύρια γεύματα
2. Το πρωινό είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας
3. Να μην καταναλώνονται μεταξύ των γευμάτων πρόχειρες τροφές. Οι πρόχειρες τροφές περιέχουν
αρκετό λίπος, αλάτι και κενές θερμίδες. Γι αυτό πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο.
4. Λιγότερα λίπη και ζάχαρη
5. Κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες
6. Άφθονα φρούτα και λαχανικά
7. Κατανάλωση ποικιλίας τροφών καθημερινά
8. Διατήρηση κανονικού σωματικού βάρους
9. Αργό μάσημα
10. Άφθονο νερό
11. Να αποφεύγονται τα οινοπνευματώδη ποτά
12. Να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών
13. Να αποφεύγεται το πολύ αλάτι
14. Άσκηση                                                                              

                                                                      ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΦΗΒΟΥPROT
ΠΡΩΙΝΟ: Μισό φλιτζάνι δημητριακά με ένα ποτήρι γάλα 1,5% λιπαρά κι ένα μήλο.
ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ: Μία μπάρα δημητριακών 100-150 θερμίδες.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Ένα και 1/2 φλιτζάνι μακαρόνια με 3 κουταλιές της σούπας κιμά και μία
κουταλιά της σούπας τριμμένη παρμεζάνα και ένα φλιτζάνι λαχανοσαλάτα με μια κουταλιά του
γλυκού λάδι.
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ: Ένα γιαούρτι 0-2% λιπαρά κι ένα αχλάδι.
ΒΡΑΔΙΝΟ: 120γρ κοτόπουλο ψητό με 1/2 φλιτζάνι ρύζι βραστό αβουτύρωτο και δύο φλιτζάνια
μαρουλοσαλάτα με μια κουταλιά του γλυκού λάδι.
Καλό θα ήταν κατά διάρκεια της εφηβείας να αποφεύγονται οι αυστηρές δίαιτες. Προτιμότερες θα
ήταν ορισμένες χρήσιμες συμβουλές από κάποιον ειδικό20120329-095241 imagesCAY7W8KG

Tagged with:
Αναρτήθηκε στις Έχω μια ... λιγούρα, Διατροφή

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Έγγραφα Αρχείων

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 15 ακόμα followers

Στατιστικά...
  • 45,064 επισκέψεις
kalymnosola

Όλα όσα συμβαίνουν στην Κάλυμνο

Marianna M.

Handmade jewelry with Polymer Clay and Macramé - Cavandoli knots - Χειροποίητα κοσμήματα με πολυμερή πηλό και Macramé – Cavandoli κόμπους

religious

A fine WordPress.com site

My Blog

The greatest WordPress.com site in all the land!

Il Blog di Tino Soudaz 2.0 ( un pochino)

Provando tanto, prima o poi riesco anche se tante cose continuo a non capirle

Α1 - 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

Twitterova družina

nove tehnologije u nastavi

Diving in the Oceans of Knowledge!

A Journey with Our Journal

"Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστιν..."

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ Ι.Μ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ-ΛΕΡΟΥ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

Effective Social Networking

How to be an Effective Member of the Top Social Networking Sites

kgerogianni

A topnotch WordPress.com site

ExploreDreamDiscover Talks

Travel, culture, food, and perception

taste of colours

everything has got taste

The Student Gazzete

Getting to know us

XML

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

WordPress.com News

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

The Student Gazette

Getting to know us

Gluten Free Gus

Baking Joy Into Every Gluten-free Bite

Αρέσει σε %d bloggers: