Εφηβικά Πορτρέτα, Β3

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

Στα πλαίσια του μαθήματος  της Nεοελληνικής   Λογοτεχνίας στο Ά τρίμηνο εμείς τα παιδιά του τμήματος Β3 του 2ου Γυμνασίου Καλύμνου  ασχοληθήκαμε  με τη διδακτική ενότητα « εφηβικά πορτρέτα».  Το θέμα ήταν αρκετά ενδιαφέρον, καθώς οι μαθητές του Γυμνασίου όπως εμείς, βιώνουμε την ηλικία της εφηβείας με τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες της. Έτσι κατά τη διάρκεια του τριμήνου  μέσα από διάφορα κείμενα του σχολικού μας βιβλίου, τα παιδιά μπήκαν στην ψυχολογία των εφήβων και αναγνώρισαν τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά τους. Ονομαστικά τα κείμενα του  βιβλίου μας  που μας απασχόλησαν ήταν:

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, «Οι Κυριακές στη θάλασσα», Να’σαι καλά δάσκαλε, Η κυρία Νίτσα», Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της.

imerologiofrank       Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο κείμενο «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» γνωρίσαμε την καθημερινή ζωή μιας έφηβης , τα συναισθήματα που βιώνει κατά τη διάρκεια πολέμου ,τις σχέσεις της και τις συγκρούσεις της με την οικογένεια της. .  Είδαμε σε έντονο βαθμό την ωριμότητα της ηρωίδας, τις έντονες εσωτερικές συγκρούσεις της, τα πείσματα και τις ζήλιες της. Ακόμα είδαμε τους οραματισμούς της για ένα διαφορετικό κόσμο χωρίς ανασφάλεια, άγχος και κατάθλιψη. Στο κορίτσι αυτό γνωρίσαμε διάφορα συναισθήματα όπως τρυφερότητα και αγάπη για τους δικούς της και κατανόηση για τις αδυναμίες τους. Σε πολλά σημεία εντοπίσαμε κοινά στοιχεία στην συμπεριφορά της Άννας με τη δική μας

Στο δεύτερο κείμενο «Κυριακές στη θάλασσα» απολαύσαμε  τις αναμνήσεις ενός κοριτσιού από την εφηβική της ηλικία, τις kyriakessththalassaωραίες παρέες της τα καλοκαίρια στην εξοχή, καθώς και τα συναισθήματα της από το χωρισμό των γονιών της.

Κατόπιν ασχοληθήκαμε με το «Να’σαι καλά δάσκαλε», όπου εκεί καταγράψαμε  τις εντυπώσεις του συγγραφέα από τα σχολικά του χρόνια,  όπου ο δάσκαλος  στιγμάτισε τη ζωή του με τον araxnikonstantinaτρόπο που έκανε το μαθημα στην τάξη. Είδαμε πως οι έφηβοι μερικές φορές ντρέπονται για τα ήθη και τα έθιμά τους και πιστεύουν πως δεν είναι μοντέρνα. Εντοπίσαμε  τις δυσκολίες και τα συναισθήματα ενός εφήβου κατά τη διάρκεια της εργασίας για τα ήθη και έθιμα του χωριού τους.

Επίσης ασχοληθήκαμε με το απόσπασμα «Η Κωνσταντίνα και οι  αράχνες της», στο οποίο περιγράφονται οι αναμνήσεις ενός κοριτσιού από τη ζωή της στη Γερμανία. Μαθαμε από την καθηγήτρια μας που είχε διαβάσει το βιβλίο, ότι το κορίτσι αυτό, όταν θα αποχωριστεί για κάποιους λόγους τους γονείς της, θα μπλέξει με τα ναρκωτικά και θα κινδυνεύσει η ζωή της . Σίγουρα θα διαβάσουμε ολόκληρο το μυθιστόρημα, σκεφτήκαμε!

Στο τέταρτο κείμενο «Η κυρία Νίτσα» είδαμε τον έρωτα ενός παιδιού με την δασκάλα του και τα συναισθήματά του  από αυτή την εμπειρία.

Συνολικά ήταν  ένα θέμα που ενδιέφερε όλους τους μαθητές της ηλικίας μας, τους κίνησε το ενδιαφέρον για το μάθημα των κειμένων και τους βοήθησε να αναζητήσουν  τα χαρακτηριστικά της εφηβικής ηλικίας όχι μόνο  μέσα από τα κείμενα αλλά και στην καθημερινή τους ζωή.

   ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΕΥΑΝΘΙΑ ΣΤΕΦΑΔΟΥΡΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΛΙΚΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΥΛΑΚΤΑΚΗΣ

ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΙΚΟΣ

ΜΑΡΙΑ ΣΑΡΟΥΚΟΥ

Περί

Είμαι θεολόγος, εργάζομαι στο 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου, Δωδεκάνησα και είμαι υπεύθυνη πολιτιστικού προγράμματος και έργου etwinning με θέμα μια διαδικτυακή εφημερίδα ελληνική με σχολεία της Ελλάδος και ευρωπαϊκή με κύρια γλώσσα τα αγγλικά και σε συνεργασία με 12 ευρωπαϊκά σχολεία και 10 ελληνικά. Στόχος μου είναι τα έργα αυτά να βοηθήσουν τα παιδιά να αγαπούν να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν με τρόπο ευχάριστο, να ψυχαγωγούνται κυριολεκτικά, να μάθουν να συνεργάζονται και να αναγνωρίζουν στο πρόσωπο του συμμαθητή τους το πρόσωπο του Θεού τους, δηλαδή ένα πρόσωπο ανεπανάληπτο σε αξία, μοναδικό και άξιο να μοιάσει στον Θεάνθρωπο Χριστό, προκειμένου η ζωή του να αποκτήσει το πραγματικό της νόημα : τη θέωση εν Χριστώ Ιησού.

Αναρτήθηκε στις Βιβλιοπαρουσιάσεις!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Έγγραφα Αρχείων

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 15 ακόμα followers

Στατιστικά...
  • 44,888 επισκέψεις
kalymnosola

Όλα όσα συμβαίνουν στην Κάλυμνο

Marianna M.

Handmade jewelry with Polymer Clay and Macramé - Cavandoli knots - Χειροποίητα κοσμήματα με πολυμερή πηλό και Macramé – Cavandoli κόμπους

religious

A fine WordPress.com site

My Blog

The greatest WordPress.com site in all the land!

Il Blog di Tino Soudaz 2.0 ( un pochino)

Provando tanto, prima o poi riesco anche se tante cose continuo a non capirle

Α1 - 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

Twitterova družina

nove tehnologije u nastavi

Diving in the Oceans of Knowledge!

A Journey with Our Journal

"Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστιν..."

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ Ι.Μ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ-ΛΕΡΟΥ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

Effective Social Networking

How to be an Effective Member of the Top Social Networking Sites

kgerogianni

A topnotch WordPress.com site

ExploreDreamDiscover Talks

Travel, culture, food, and perception

taste of colours

everything has got taste

The Student Gazzete

Getting to know us

XML

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

WordPress.com News

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

The Student Gazette

Getting to know us

Gluten Free Gus

Baking Joy Into Every Gluten-free Bite

Αρέσει σε %d bloggers: