Βιβλιοπαρουσιάσεις – Εφηβικά Πορτρέτα – Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ

anafrankdiaryΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

“ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΦΡΑΝΚ”

Γράφτηκε από την Άννα Φράνκ. Πρόκειται για μια αυτοβιογραφία με την μορφή προσωπικού ημερολογίου. Η συγγραφέας είναι Γερμανίδα εβραϊκής καταγωγής και ζούσε στην Ολλανδία ως πρόσφυγας. Έζησε από τις 12 Ιουνίου 1929 έως το Μάρτιο του 1945. Πέθανε σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Η ηρωίδα,  Άννα Φράνκ, ζει στο Άμστερνταμ, είναι 13 χρονών και είναι Εβραία. Όταν στην Ολλανδία εισέβαλαν οι Γερμανοί, αυτή και η οικογένειά της κινδύνευαν να συλληφθούν και να κλειστούν σε γερμανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης. Οι γονείς της αποφασίζουν να κρυφθούν και να συνεχίσουν να ζουν στο Άμστερνταμ κρυφά. Έζησε σε αυτή την κρυψώνα για 2 χρόνια, κατά τα οποία κρατά ένα προσωπικό ημερολόγιο.

Η Άννα Φράνκ γράφει στο ημερολόγιο της από τις 12 Ιουνίου 1942 μέχρι την 1 Αυγούστου του 1944. Η αφήγησή της εκτυλίσσεται σε ένα διάστημα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και επισημαίνουμε τις εξελίξεις στις συνθήκες ζωής των Εβραίων. Όσο η σύγκρουση διαρκεί, τόσο αυτός ο λαός απομονώνεται και καταπιέζεται. Μέσα απ’ αυτά που γράφει η Άννα Φράνκ στο ημερολόγιο της προκύπτει ποια ήταν η μοίρα των Εβραίων και ποιες ήταν οι συνθήκες ζωής τους κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Αναφέρεται στην κατάργηση των ελευθεριών των Εβραίων, την απομόνωσή τους και το σχεδόν βέβαιο θάνατό τους. Η Άννα Φράνκ όπως και όλοι οι Εβραίοι, υφίστανται τους νόμους του πολέμου, που ο Αδόλφος Χίτλερ έθεσε, δηλαδή την εξολόθρευσή τους.
Αφηγήτρια είναι η Άννα Φράνκ καθώς γράφει στο ημερολόγιο της περιγράφοντας τη ζωή της.

Το ημερολόγιο της Άννας Φράνκ αρχίζει με την χαρά που αισθάνεται όταν για τα δέκατα τρίτα της γενέθλια παίρνει σαν δώρο από τον πατέρα της ένα ημερολόγιο. Προλαβαίνει να γράψει για ένα μήνα σ’ αυτό το ημερολόγιο για να πάει μετά να κρυφτεί μαζί με την οικογένειά της στο καταφύγιο. Στη συνέχεια περιγράφει τη ζωή τους εκεί. Μαζί τους στο καταφύγιο πηγαίνει και μια άλλη φιλική τους οικογένεια οι Βαν Ντάαν, που είχαν ένα γιο, τον Πέτερ. Μετά από αρκετό καιρό προστίθεται ένας ακόμη συγκάτοικός τους ο Ντούσσελ που ήταν οδοντογιατρός. Οκτώ άτομα λοιπόν μπόρεσαν να επιζήσουν για σχεδόν δύο χρόνια μέσα σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο με έλλειψη υγιεινής, χωρίς να βγαίνουν έξω και να κάνουν θόρυβο.

imerologiofrankΣύμφωνα με αυτά που γράφει στο ημερολόγιο της οι σχέσεις της δεν ήταν τόσο καλές με την οικογένειά της και με τους άλλους. Τον μόνο που αγαπούσε πολύ και θαύμαζε ήταν ο πατέρας της. Αντίθετα με τη μητέρα της και την αδελφή της, που ήταν τρία χρόνια μεγαλύτερή της, είχαν πολλές διαφωνίες και τσακώνονταν συνέχεια για το κάθε τι. Έτσι στην αρχή τουλάχιστον το καταφύγιο της δεν ήταν άλλο παρά το ημερολόγιο της. Με τους γονείς της είχε φρικτά παράπονα, αφού πίστευε ότι πάντα έπαιρναν το μέρος της αδελφής της. Με τον καιρό όμως κατάφερε να συνδεθεί πολύ στενά με τον Πέτερ, που ήταν ο γιος της οικογένειας Βαν Ντάαν. Ο ένας έλεγε στον άλλο τα προβλήματά του και τις ανησυχίες του. Αισθανόταν πολλές φορές ερωτευμένη μαζί του και δεν άργησαν να ανταλλάξουν και το πρώτο τους φιλί. Μια φορά τόλμησε να μιλήσει στον πατέρα της για τα αισθήματά της για αυτό το αγόρι και εκείνος τη συμβούλεψε να είναι προσεκτική. Αλλά και με την αδελφή της με τον καιρό κατάφερε να έρθει πιο κοντά και να μιλάνε μεταξύ τους για τα αισθήματά τους. Για τον εαυτό της αισθάνεται ένα αίσθημα μειονεκτικότητας. Θεωρεί ότι η αδελφή της είναι καλύτερη και πιο μορφωμένη από εκείνη. Συχνά αναφέρει στο ημερολόγιο της ότι η οικογένειά της και τα πρόσωπα με τα οποία ζούσε δεν έδειχναν ευγένεια και κατανόηση σε εκείνη. Την κατέκριναν συχνά και πολλές φορές αυτή η στάση αποτελούσε την αιτία της θλίψης της, της απελπισίας και της οδύνης της.

Στο ημερολόγιο της περιγράφει τη ζωή της μέρα με τη μέρα. Η Άννα εκφράζει τους φόβους της και τις ανησυχίες της μήπως και συλληφθούν από τους Γερμανούς. Οι Εβραίοι βίωναν στο καταφύγιο τους το φόβο και την ανησυχία. Κάθε φορά που άκουγαν πυροβολισμούς ή θορύβους ανησυχούσαν πάρα πολύ μήπως και τους ανακαλύψουν οι Γερμανοί. Όταν οι Άγγλοι και οι σύμμαχοι ξεκινούν να πολεμούν εναντίον των Γερμανών αρχίζουν να ελπίζουν ότι τα βάσανά τους θα τελειώσουν.

Η Άννα Φρανκ είναι ενάντια στον πόλεμο. Σκέφτεται ότι εαν και ο λαός είχε την ίδια γνώμη θα εξεγειρόταν και οι συγκρούσεις θα σταματούσαν. Θα ήθελε η ίδια να δράσει και να αφυπνίσει το λαό, αλλά η παρανομία της δεν της το επέτρεπε. Αυτό το νέο κορίτσι έχει πολύ σύγχρονες ιδέες. Όσον αφορά τη θρησκεία του θα ήθελε οι Εβραίοι να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους άλλους. Έλεγε ότι αφού ανήκει στην εβραϊκή κοινότητα θέλει να υποφέρει ως Εβραία, ώστε οι μελλοντικές γενιές να ζήσουν στην ειρήνη και στην ελευθερία.

Μέσα στο ημερολόγιο της επίσης εκφράζει το μεγάλο της όνειρο να γίνει συγγραφέας.

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ τελειώνει την 1 Αυγούστου του 1944. Στις 4 Αυγούστου του 1944 δηλαδή τρεις μέρες μετά οι Γερμανοί ανακάλυψαν το κρησφύγετο τους και τους συνέλαβαν. Η Μαργκότ με την Άννα Φρανκ πέθαναν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης αφού αρρώστησαν από τύφο. Η Άννα ήταν τότε 15 χρονών. Ο μόνος που διασώθηκε από την οικογένεια ήταν ο πατέρας της ο οποίος και βρήκε αυτό το ημερολόγιο και αποφάσισε να το εκδώσει.

Όποιος διαβάζει αυτό το βιβλίο ευαισθητοποιείται πάνω στη σκληρότητα του πολέμου και θαυμάζει το θάρρος της Άννας Φρανκ. Με αυτό το βιβλίο επίσης μπορεί ο καθένας να καταλάβει την ομορφιά της δικιάς του ζωής σε σχέση με της Άννας.

Από το μαθητή Θεοφίλη Βούη (Β΄1)

Περί

Είμαι θεολόγος, εργάζομαι στο 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου, Δωδεκάνησα και είμαι υπεύθυνη πολιτιστικού προγράμματος και έργου etwinning με θέμα μια διαδικτυακή εφημερίδα ελληνική με σχολεία της Ελλάδος και ευρωπαϊκή με κύρια γλώσσα τα αγγλικά και σε συνεργασία με 12 ευρωπαϊκά σχολεία και 10 ελληνικά. Στόχος μου είναι τα έργα αυτά να βοηθήσουν τα παιδιά να αγαπούν να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν με τρόπο ευχάριστο, να ψυχαγωγούνται κυριολεκτικά, να μάθουν να συνεργάζονται και να αναγνωρίζουν στο πρόσωπο του συμμαθητή τους το πρόσωπο του Θεού τους, δηλαδή ένα πρόσωπο ανεπανάληπτο σε αξία, μοναδικό και άξιο να μοιάσει στον Θεάνθρωπο Χριστό, προκειμένου η ζωή του να αποκτήσει το πραγματικό της νόημα : τη θέωση εν Χριστώ Ιησού.

Tagged with: , ,
Αναρτήθηκε στις Βιβλιοπαρουσιάσεις!, Μουσική-Χορός-Ζωγραφική-Τέχνες-Ποίηση-Λογοτεχνία

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Έγγραφα Αρχείων

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Μαζί με 15 ακόμα followers

Στατιστικά...
  • 44,769 επισκέψεις
kalymnosola

Όλα όσα συμβαίνουν στην Κάλυμνο

Marianna M.

Handmade jewelry with Polymer Clay and Macramé - Cavandoli knots - Χειροποίητα κοσμήματα με πολυμερή πηλό και Macramé – Cavandoli κόμπους

religious

A fine WordPress.com site

My Blog

The greatest WordPress.com site in all the land!

Il Blog di Tino Soudaz 2.0 ( un pochino)

Provando tanto, prima o poi riesco anche se tante cose continuo a non capirle

Α1 - 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

Twitterova družina

nove tehnologije u nastavi

Diving in the Oceans of Knowledge!

A Journey with Our Journal

"Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστιν..."

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ Ι.Μ. ΚΑΛΥΜΝΟΥ-ΛΕΡΟΥ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

Effective Social Networking

How to be an Effective Member of the Top Social Networking Sites

kgerogianni

A topnotch WordPress.com site

ExploreDreamDiscover Talks

Travel, culture, food, and perception

taste of colours

everything has got taste

The Student Gazzete

Getting to know us

XML

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

WordPress.com News

Ζώντας στην κοινωνία της Πληροφορίας

The Student Gazette

Getting to know us

Gluten Free Gus

Baking Joy Into Every Gluten-free Bite

Αρέσει σε %d bloggers: